Chatta med mödra- och barnrådgivningarnas hälsovårdare

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
10.6.2019 kl. 13.47

Du kan i fortsättningen nå hälsovårdarna vid mödra- och barnrådgivningarna också via en chatt. Skötarna svarar på allmänna frågor på chatten, som är öppen för rådgivningens klienter vardagar kl. 10–13.

Chatten är en ny servicekanal för rådgivningens klienter och ska leda till att man allt smidigare kan sköta sina ärenden. Den betjänar vid sidan av telefontjänsten med start 10.6.2019. På chatten kan du samtala med hälsovårdare, som ger dig råd och handledning.  

”Chatten gör det snabbare och lättare för oss att svara på frågor av allmän natur och ge servicehandledning. Vi vill betjäna våra klienter så väl som möjligt och använda de kanaler där våra klienter finns. Unga familjer använder flitigt olika webbtjänster”, säger avdelningsskötare Anni Paaskoski.

För stunden kan vi inte behandla patientinformation på chatten, eftersom det skulle kräva att användaren identifierar sig, men det ska bli möjligt på hösten.

Du kan hitta chatten på webbsidan

Förutom chatten kan du också kontakta tidsboknings- och rådgivningsnumret på tfn 09 816 22800 vardagar kl. 8.30–14.30.

Anvisningar till klienterna

  • Skriv inte personliga uppgifter, såsom personbeteckning, adress eller uppgifter ur myndighetsbeslut på chatten, om inte den som du chattar med särskilt ber om dem.
  • Om vi måste be dig om personliga uppgifter för att sköta ditt ärende, är det bättre att sköta ärendet per telefon.