Chatttjänsterna tillhandahålls av olika leverantörer. Vi har också pilotat chatbots som simulerar mänsklig konversation. Chatten fungerar i frågor som gäller:
-
servicetid: mån–fre kl. 8–16
-
servicespråk: svenska, finska, engelska
-
servicetid: mån–fre kl. 9–15
-
servicespråk: svenska, finska, engelska
-
servicetid: mån–fre kl. 09–14
-
servicespråk: svenska, finska, engelska
Alla hälsostationers webbsidor och på adressen espoo.fi/terveysasemat
-
servicetid: mån–fre kl. 9–15
-
servicespråk: svenska, finska, engelska
-
servicespråk: svenska, finska, engelska och cirka 100 andra språk
-
den smarta chattbotten jobbar till en början på prov i några månader
-
Du kan testa chatten genom att gå till webbsidorna ovan och klicka på ”Börja chatta” i det chattfönster som öppnas.
Anvisningar till kunderna
Skriv inte personliga uppgifter, såsom personbeteckning, adressuppgifter eller uppgifter ur ett myndighetsbeslut på chatten, om inte den som betjänar dig särskilt ber om dem.
Om det är nödvändigt att fråga om dina personliga uppgifter i betjäningssituationen, blir du ombedd att logga in i diskussionen till exempel med bankkoder.