Telefontjänst

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter

Vi har ett system för återuppringning. När du ringer hälsostationen, sparas ditt nummer i en automat. Du blir uppringd under samma dag, i regel inom en timme. Om du inte genast svarar, försöker vi nå dig två gånger.

Så här fungerar hälsostationens telefontjänst:

Hälsostationens telefontjänst tfn. 09 09 816 34500 vardagar kl. 7 - 18. Det finns en sms-tjänst för hörselskadade. 

Tidsavbokning per telefon 09 816 34500 vardagar kl. 7 - 18 eller 

Välj språk: 1. finska, 2. svenska, 3. engelska

Välj tjänst: 1. tidsbokning, 2. preventivrådgivning, 3. vaccinering 4.andra saker eller 5. coronaviruset

Välj det nummer du vill att vi ringer upp

  • Tryck 1, om du vill att vi ringer till samma nummer som du ringer från.
  • Tryck 2, om du vill att vi ringer till ett annat nummer. Knappa in det nummer med riktnummer du vill att vi ska ringa upp (t.ex. 0401234567, 091234567). Avsluta genom att trycka ruta #.

Om du inte kan välja språk eller knappa in ditt nummer, ber automaten dig efter en stund att läsa in ditt telefonnummer med riktnummer efter ljudsignalen.

Telefontjänsten meddelar vilken tid vi ringer upp dig.

Om tiden för uppringning inte passar dig eller om du knappade in ditt nummer fel, tryck stjärna *. Sedan kan du välja mellan följande alternativ: 1. byt telefonnumret 2. senarelägg den tid då hälsostationen ska ringa upp 3. tala in ett meddelande 4. gå ur kön.

Avsluta samtalet.

OBS! Oma Lääkärisi Mattbys telefontjänst tfn. 09 855 4100 vardagar kl. 8 - 16. Om du har servicesedel ska du kontakta den privata hälsostationen du anlitar.